Miinto telte ned til jul med sine kunder, og fikk 4000 nye nyhetsbrevmottakere

Å kjøre en julekalender i desember har nærmest blitt en førjulstradisjon for Miinto. Nettbutikken har hatt så tydelig effekt av tidligere års kalendere, at de i år har valgt å kjøre en julekalender for 4. året på rad.

miinto.no kan du handle klær, sko og interiør på nett til både dame, herre og barn fra over 400 butikker. Miinto ønsker å gjøre det enkelt for folk å kjøpe alle julegaver på ett sted og få de sendt helt hjem på døra. Slik kan julegaveshoppingen gjøres på en rask og diskré måte.

Fjorårets julekalender genererte blant annet over 9.000 nye besøkende til miinto.no, et tall markedssjef Sanela Dzaja er svært fornøyd med.

– Gjennom en julekalender får vi vist frem Miinto til kundene. Her må deltakerne gå inn på butikkenes nettside for å svare på spørsmålene. Slik blir de bedre kjent med våre produkter, sier Dzaja.

Adventsglede med tydelige resultater

Med over 42 000 deltakere på deres første kalender i 2013, var det et lett valg å gjøre det til en tradisjon. For Miinto er det viktig å gjøre det enkelt for folk å kjøpe den perfekte julegaven. Gjennom en julekalender får de spredd juleglede og samtidig fortalt kundene hvor enkelt det er å kjøpe alle julegavene på miinto.no.

– Folk starter tidligere og tidligere med å handle julegaver, og hos oss kan du få gavene sendt hjem eller til jobben, helt uten å reise deg opp fra sofaen,smiler Dzaja.

Effektivt og enkelt

– Vi hadde en omfattende database på ca. 150 000 e-postabonnenter fra før, og gjennom julekalenderen fikk vi hele 4000 nye, sier Dzaja.

Miintos markedssjef er også storfornøyd med hvor enkelt det er å bruke Julekalender.

– Det er en så enkel måte å ha en julekalender på! Du slipper å bygge den helt fra scratch, og den er ekstremt brukervennlig. Også for bedrifter som ikke er like teknisk anlagt.