Get Inspired

Fikk 77.000 nye potensielle kunder med Julekalender

Get Inspired

Oppsummering

Julekalenderens formål var å inspirere kundene våre, samt utvide kundebasen vår. Vi så på dette som en gylden mulighet til å nå ut til enda flere sporty kunder.

Med over 42.000 deltakere i 2019 og en økning på mer enn 62 % i 2020 er det et lett valg å gjøre Julekalender til en tradisjon.

Bakgrunnsinformasjon

Getinspired.no er en norsk nettbutikk med et imponerende utvalg av sporty klær og sko til trening og fritid. Det startet i en liten Oslo-leilighet i 2009. Siden den gang har selskapet vokst i rekordfart.

Get Inspired har brukt Julekalender som en del av markedsføringen siden 2017.

Resultater og nøkkeltall

0.000
forhåndspåmeldte deltakere
0.000
samtykke til nyhetsbrev
0.000
daglige påminnelser på e-post
Get Inspired

Utfordring

Julekalenderen skulle være en merkevarebyggende aktivitiet, ved at vi fikk deltakere inn i nettbutikken, samtidig som vi fikk vist fram mye av sortimentet vårt.

Organisk engasjement

Julekalenderen vår ble hovedsaklig frontet via organiske kanaler, slik som Instagram stories, Instagram/Facebook feed post, samt den automatiske e-post utsendelsen generert i selve julekalenderen.

Vi så at dette ga oss det ønskede trykket vi trengte, og vi var tilfredse med trafikken det ga oss. Postene rundt julekalenderen engasjerte godt og det var veldig tydelig at folk likte julekalenderen.

Erfaringer gjort av Get Inspired

Erfaringer vi har gjort oss er at julekalenderen engasjerer veldig godt, forbrukeren elsker alt den kan vinne, samt spenningen ved å åpne hver luke.

Julekalenderen ga oss en mulighet til å vise fram hva Get Inspired selger, og få vist fram merkene våre. Den sørget også for at vi fikk veldig godt med trafikk og kom i mål med å utvide kundebasen vår.

Get Inspired

Prøv en demoversjon, helt gratis!