Bruk Julekalender til å innhente nye leads

Med Julekalender kan du få tusenvis av nye leads, innhente GDPR samtykker fra nye potensielle kunder og følge opp med tilbud det kommende året.

Julekalender er mer enn bare en adventskalender for å glede kundene dine eller dine ansatte, øke julesalget eller sette søkelys på en bestemt sak. En digital julekalender er en effektiv form for markedsføring og et seriøst verktøy for leadsgenerering. Du kan nemlig innhente GDPR samtykke og få tusenvis av nye mulige kunder, ettersom du kan følge dem opp med tilbud etter jul og nyttår.

Effektiv markedsføring med Julekalender

Våre kunder har fått svært gode resultater. Christiania Glasmagasin nådde for eksempel ut til 330 000 mennesker på knapt et døgn, og NorSIS fikk tilpasset julekalenderen som e-læringsverktøy for sine offentlige kunder. Vi kan nemlig tilpasse våre løsninger etter dine behov.

Julekalender med valgfritt antall dager

Du velger selv hvilke dager som skal være aktive i julekalenderen din. Selv om det er standard med 24 aktive dager, kan du også la kampanjen vare til over nyttår ved å aktivere 31 dager. Alternativt kan du ha fire aktive dager og gå for en adventskalender med fire luker.

Online julekalender

10 tips til hvordan du kan bruke Julekalender

1. Øk mersalget i førjulstiden

La kundene bli inspirert til hva mer de kan handle hos deg. En julekalender er en flott måte å informere publikum om dine produkter og tjenester på en måte som er morsom og gøy. Husk på å tilpasse innholdet i lukene for å gi kunden mest mulig informasjon om alle fordelene ved å bli kunde hos dere.

2. Innhent GDPR samtykke og driv mersalg i det kommende året

Ikke bare kan du øke salget mens kampanjen pågår, men du kan bruke dine nye leads til å drive mersalg i tiden fremover. Dette er fordi du kan innhente GDPR samtykke, slik at du kan sende dem siste nytt om kampanjer og tilbud.

3. Sett søkelyset på en viktig sak

Har du et nytt produkt du ønsker å sette søkelyset på? Eller ønsker du å formidle kunnskap om en viktig sak for bedriften din? I så fall kan du benytte julekalenderen på en lignende måte som NorSIS. De tilpasset den nemlig til et e-læringsverktøy.

4. Få besøk i din fysiske butikk

Tilby mulige kunder svært gode tilbud, rabatter og kuponger på nett som de kan benytte i din fysiske butikk. Dette er en flott måte å få flere besøk i butikken din på, samtidig som du styrker kundelojaliteten på sikt.

5. Skap engasjement på sosiale medier

Flotte og fristende gaver kan få svært mye oppmerksomhet på nett. Publikum kan dele og tagge andre i innleggene dine, og de er ivrige etter å se hva de kan få hver dag. En god bonus ved dette er at du kan få et større publikum og styrke merkevaren din.

6. Få flere abonnenter til nyhetsbrevet ditt

Julekalender er et glimrende verktøy hvis målet ditt er å øke antall abonnenter. Deltakerne registrerer seg nemlig ved å oppgi e-posten sin, og dermed kan du raskt øke listen din betydelig på relativt kort tid.

7. Et verdifullt verktøy for markedsanalyser

Du kan tilrettelegge innhold og spørsmål i lukene dine for å få verdifulle opplysninger om kunder, for eksempel personlige vaner, behov, preferanser og hva de ønsker å kjøpe. Denne informasjonen kan brukes på nytt ved en senere anledning for å mer effektiv få leads eller få flere salg.

8. Få data til å drive retargeting Facebook reklame

Nye kunder må gjerne se samme reklame eller høre om bedriften over tid før de kjøper. Du kan først bruke kalenderen for å øke bevissthet om merkevaren din. Deretter kan du kjøre retargeting-reklame på et senere tidspunkt for å promotere produkter.

9. Skjem bort kundene dine

Du kan styrke markedsføringen din og skape større lojalitet blant kunder ved å skjemme dem bort med en digital julekalender. Dermed øker du også kundelevetiden som har svært mye å si for virksomhetens lønnsomhet på sikt.

10. Skjem bort dine ansatte

Det er ikke bare kundene dine som kan ha glede av en digital julekalender. Du kan skape stor glede blant egne ansatte ved å tilby dem en egen kalender, og dette kan være med på å bygge opp lojalitet til bedriften din.

Les vår Konkurranseguide – tips og triks

Julekalender på nettstedet ditt og på Facebook

Du kan enkelt skape mersalg ved å integrere og promotere den digitale julekalenderen din på nettstedet ditt, nettbutikken din, sosiale medier og nyhetsbrevet ditt. Det tar bare ett klikk å installere julekalenderen på Facebook-siden din. Husk på å skape blest rundt kalenderen og produktene dine ved å dele lukene på forskjellige sosiale medier som Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.

Les vår Konkurranseregler for Facebook

Du trenger ikke å bekymre deg for stor pågang, ettersom Julekalender kan håndtere svært mye trafikk:

  • 450 000 + e-poster sendt daglig
  • 350 000+ daglige besvarelser
  • 7500+ samtidige sessions

Vi tar oss av selve jobben med julekalenderen

Du kan enkelt overlate oppgaven med å drive julekalenderen til oss, slik at du ikke trenger å drukne i ekstra arbeid. Vi inkluderer alltid gratis support med kort responstid, ubegrenset med trafikk og deltakelser, ressurser for markedsføring og design, oppsett av tracking og konverteringssporing og tett oppfølging. Vi kan også kvalitetssikre din digitale julekalender om du sender oss en forespørsel om dette på forhånd.

Vi har gjort klart alle aspekter ved å drive julekalenderen for å gjøre løsningen vår brukervennlig og lett å sette opp:

  • Automatisk trekning
  • Daglig rapport
  • Påminnelser per e-post

Du har mulighet til å teste Julekalender gratis før du bestemmer deg. Registrer deg nå for å bli klar til å skape julestemning både i bedriften din og blant dine kunder.

Prøv en demoversjon, helt gratis!