Digital julekampanje for bedrifter

Nå er tiden inne for å begynne en digital julekampanje for din bedrift. Hvis du har kontroll med planleggingen av innhold, så er du helt sikkert allerede i gang med det, ettersom du forbereder din timeplan for innhold og kampanjer for vinteren. Hvis du derimot er litt mindre organisert, er det ingen grunn til uro – fordi en digital julekalender er blant de enkleste mulighetene til å sikre deg at dine kunder vil holde seg engasjert i din bedrift gjennom hele høytiden.

En interaktiv julekalender er svært fleksibel og er en enkel måte å engasjere kunder, både eksisterende og nye som tiltrekkes. Den er enkel å legge til din nettside og oppmuntre deltagerne til å klikke på lukene og dele verdifull informasjon med deg.

Muligheter for digital julekampanje

Hvis du er usikker på nøyaktig hvordan en digital julekalender kan hjelpe deg med din julekampanje, kan du komme til å bli overrasket av å høre at det er noen forskjellige valg. Dette betyr at du kan skape det innholdet for julekalender som er tilrettelagt kjernen av din målgruppe.

Hvis du vet at rabatter og tilbud har vist seg vellykket tidligere når det gjelder engasjerende klikkfrekvens og faktiske kjøp, så kan du fylle din merkekalender med så mange tilbud og rabatter som er mulig.

Eller, hvis tips og lenker til innhold av beste kvalitet er populært hos din brukerbase, kan du sikre deg at din digitale julekalender bugner av den slags belønninger.

Kort sagt – bruk resultatene fra tidligere analyser for å skape nye opplysninger og forbedre styrken i å ha et bredt grunnlag av klient- og bruker-informasjon du kan samle fra en digital julekampanje

Mobilvennlig

Tatt i betraktning en stadig økende tendens til at brukere deltar på nettet med mobile enheter, er det svært viktig at din bedrift eller ditt merke har en vinterkampanje som er tilpasset dette. En interaktiv julekalender kan fungere meget bra som en mobil, digital julekampanje mulighet.

Varsliner kan plinge hver dag, og påminne brukere om å åpne neste luke i julekalenderen for å finne ut hva slags godsak som venter dem. Dette gjør det enkelt for en klient å klikke gjennom varslinger fra din julekalender på nettet på sin mobil, og holde ditt merke og navnet på ditt selskap friskt i minne gjennom hele den spennende og morsomme adventsperioden.

Mengder av promotering gjennom sosial media og utsending av e-poster er en annen måte å holde dine mobile brukere engasjert på. En perfekt formulert tweet kunne ha oppmuntret enda flere potensielle klienter til å klikke seg gjennom din vinterjulekampaje, nyte en gratis belønning og hjelpe til å gjøre din nettbaserte data-analyse enda mer relevant, samtidig som din liste av abonnenter vokser.

Konkurranse, quiz eller belønning

Som vi allerede har nevnt, kan en belønnings-basert julekalender på nettet hjelpe til med å holde dine brukere engasjert gjennom juleperioden. Hvis du imidlertid vil holde folk interessert gjennom høytiden og belønne dem for deres lojalitet til slutt, kan du også gjøre det!

En nettbassert advents-quiz, med premier bestemt til slutt i perioden ut fra antall korrekte svar, er en måte å promotere din bedrift og interaktive julekalender på.

Eller, hvorfor ikke gå for et system basert på hint – gi beskrivelser eller spørsmål som kan bidra til å avdekke et ord, en bokstav eller til og med et sted. Så, når alle blir satt sammen, fører de deg til svaret, danner det berømte sitatet eller staver det riktige ordet.

Du kan tilby en ekstra premie for de som klarer riktig svar, i tillegg til gleden dine brukere får fra å følge kalenderen og finne det riktige svaret helt til slutt.

Husk også å relatere så mange hint og spørsmål i quizen som mulig, i tillegg til premiene, til din bedrift. Dette er tross alt en reklamekampanje, så benytt enhver mulighet til å promotere ditt eget merke!

Husk alltid høytiden

Selv om din nettbaserte julekalender er et verktøy for promotering gjennom høytiden for å holde dine brukere engasjert og sikre at de husker din merkevare, er det viktig å huske at julekalendere handler om jul. Det betur at din promotering med en interaktiv julekalender også bør promotere julehøytiden!

Få folk til å smile med en digital julekampanje. Minn dem om den morsomme delen av høytiden og ta med litt humor som relaterer til julen, lenker og meldinger når det er mulig – uten å bli for banal ved hver luke.

Hvis du kan gjøre dine brukere og besøkende ved din nettbaserte julekalender glade, øker sannsynligheten for at de gir deg den vesle ekstra tiden til å fylle inn et skjema, dele noe de ser, eller bare klikke seg gjennom ditt sted og tilbringe tid eller til og med penger, hos deg.

Hold deltakerne hektet

Hvis du vil at dine brukere skal gå hele veien og klikke på alle lukene i din interaktive julekalender, må du holde dem interessert. Selv om det ikke er den enkleste balansen å holde, kan det gjøres med omtanke, tid og god planlegging.

Hvis du går for den belønnings-baserte muligheten, kan du lokke dem inn med noen gode tilbud i begynnelsen – men ikke for gode. Når alt kommer til alt vil du fortsatt holde spenningen høy når det nærmer seg slutten.

For en quiz- eller hint-basert kalender, bør du avveie vanskelighetsgraden på dine hint og spørsmål. Hvis deltagerne ikke alltid må finne svaret med Google, er det mer sannsynlig at de er positivt innstilt til å fortsette med din interaktive julekalender. Den positive innstillingen vil også trolig omfatte tanker om din bedrift.

Husk alltid ditt endelige mål

Den opprinnelige tanken bak en interaktiv julekalender er selvfølgelig å oppmuntre dine brukere til å engasjere seg i ditt merke eller din bedrift gjennom høytids-perioden. Målene for hvor stor suksess du har, vil imidlertid vise seg gjennom mengden data du erverver. Helt avgjørende er antallet nye kunder og potensielle kunder som melder seg på dine oppdateringer og ditt innhold, og som foretar kjøp hos deg.

Det betyr:

  • Julekalender er en åpenbar mulighet for å anskaffe GDPR-godkjenning for å kunne kontakte kunder via e-post og SMS.
  • Brukere av din nettbaserte julekalender bør få en eller annen belønning for tiden de legger ned.
  • Din julekalender trenger å være relevant for dine brukere og din bransje, og for høytiden.

En perfekt digital julekampanje vil levere på fire fronter: skaffe trafikk til ditt nettsted, hjelpe din mailingliste til å vokse, generere interesse for din aktivitet på sosial media, og øke utstrekningen for ditt merke.

Det høres ut som mye å forvente av en digital julekalender-kampanje, men det er likevel mulig – med riktig blanding av design, tilbud, belønninger og underholdende moro!

Øk salget før jul!

Prøv en gratis demo av Julekalender